kiri.karule@gmail.com | +372 5330 2922

Austraalia katusel käidud

Täna ärkasime kell 4:00 ja 4:45 olime juba rajal. Enamik inimesi tõuseb Kosciuszko otsa nii, et nad istuvad hommikul rippraudtee toolidele ning sõidavad kõrguseni 1927 meetrit. Sealt algab peamiselt metallist matkarada, mis on pinnase kaitsmiseks vaiade peal. Tipuni on 6,5 km ja enamasti läbitakse see maa umbes edasi-tagasi umbes nelja tunniga.

Meil oli plaan ausam ning nii alustasime mäe alt Thredbo külast kõrguselt 1399 m. Tõusime mööda raskeimat loodusrada (sinine, kui keegi sama teed kasutada soovib) kuni tõstukijaamani ning sealt läksime juba edasi teistega sarnaselt. Aga et me alustasime vara, siis oli meil au olla selle kontinendi kõrgeimas tipus täna esimestena ning samuti ei jõudnud keegi üles meie sealviibimise ajal. Tore, kui oled valmistunud kohtumiseks sadadega. Tipus olime kell 8:00. Lund paistis ka veel mõnes üksikus kohas ning sellele vaatamata piisas seekord ühest särgist ja vindstopper fliisist.

Ning et mehed kadedad oleksid – Airi on muide selline matkakaaslane, kes teeb esimesena ettepaneku pärast tippu üks õlu võtta.